a

Ā  Deelnemers beoordelen deze training gemiddeld met een 9.1

Incompany cursusĀ  Motiverende Gespreksvoering voor jouw zorgteam

Als leidinggevende in de zorg wil je dat interventies effectief verlopen. Maar omdat sommige patiƫnten het nut van verandering niet inzien, passief zijn of soms zelfs weerstand bieden, merk je dat je team regelmatig moeite heeft om patiƫnten te motiveren tot gedragsverandering. Je team werkt hard, maar niet altijd met de gewenste resultaten. Dat moet toch beter kunnen?

Ā  Gemiddelde beoordeling met een 9.1

Incompany cursus Motiverende Gespreksvoering voor jouw zorgteam

Als leidinggevende in de zorg wil je dat interventies effectief verlopen. Maar omdat sommige patiƫnten het nut van verandering niet inzien, passief zijn of soms zelfs weerstand bieden, merk je dat je team regelmatig moeite heeft om patiƫnten te motiveren tot gedragsverandering. Je team werkt hard, maar niet altijd met de gewenste resultaten. Dat moet toch beter kunnen?

  • Merk je dat collega’s minder gemotiveerd (of zelfs cynisch) zijn, omdat hun werk toch geen verschil maakt?
  • Wil je voorkomen dat je medewerkers kostbare tijd en energie verspillen aan ineffectieve gesprekken, die niet leiden tot gedragsverandering bij patiĆ«nten?
  • Zie je dat iedereen het op zijn eigen manier probeert en er een gezamenlijke aanpak mist om de zorgkwaliteit te verbeteren?

Geef je zorgteam de tools om Ʃcht impact te maken

Een incompany training in Motiverende Gespreksvoering geeft een enorme boost aan de ontwikkeling van je team en de kwaliteit van de zorg die jouw organisatie levert. De training wordt volledig afgestemd op de behoeften van jouw team en jullie praktijksituaties, wat ervoor zorgt dat iedereen de nieuwe vaardigheden direct in praktijk kan toepassen.

De belangrijkste voordelen van een incompany cursus:

Samenwerking, uniformiteit en effectiviteit:
  • ļ€ŒEen hechter en beter geĆÆnformeerd team dat allemaal op dezelfde manier werkt aan gedragsverandering.
  • ļ€ŒTraining kan beter worden geĆÆntegreerd in de bestaande organisatiecultuur.
  • ļ€ŒPraktijkvoorbeelden, casuĆÆstiek en tips specifiek afgestemd op jullie behoeften en praktijkuitdagingen.
Tijdsefficiƫntie en
flexibiliteit:
  • ļ€ŒMinimale verstoring van de primaire processen.
  • ļ€ŒDe snelste manier om alle neuzen de zelfde kant op te krijgen.
  • ļ€ŒKies je eigen trainingslocatie. Wat luxer is meer een uitje. Op de eigen locatie bespaart reistijd en kosten.
Besparing op de
kosten:
  • ļ€ŒJe team in ƩƩn keer incompany trainen is goedkoper dan individuele teamleden extern laten trainen.
  • ļ€ŒKostenbesparing op locatie en catering.
Borgen van het geleerde
in de praktijk:
  • ļ€ŒBij een gezamenlijke opleiding is het makkelijker voor leidinggevenden en collega’s om elkaar te ondersteunen en te motiveren om de geleerde technieken in de praktijk te brengen.
Verhoogde betrokkenheid
en motivatie:
  • ļ€ŒMet een incompany training toont de organisatie dat het investeert in de ontwikkeling en professionele groei van de medewerkers. Dit vergroot de betrokkenheid en motivatie van medewerkers. Ze voelen zich gewaardeerd.

Voor wie is deze incompany cursus bedoeld?

Deze cursus is geschikt voor teams en samenwerkende zorgprofessionals zoals:

  • NHuisartsen en praktijkondersteuners (POH)
  • NLeefstijlcoaches
  • NFysiotherapeuten en ergotherapeuten
  • NVerpleegkundigen (wijkverpleging, ziekenhuis, GGZ)
  • NLogopedisten, diĆ«tisten en andere paramedici
  • NArtsen, specialisten en revalidatiezorg
  • NMondzorg
  • NBedrijfsartsen, arbeidsdeskundigen en jobcoaches
deelnemers oefenen samen motiverende gespreksvoering

Benieuwd naar de mogelijkheden
van maatwerk trainingen voor jouw team?

Zorgverleners over de incompany training:

“Lekker interactief en relevant.”

Yvette Sloot
Arts

Maatwerk! Goed geluisterd naar wƔt wij zochten!

Maggie van Schaik-de Bree
Fysiotherapeut

Dit was ƩƩn van de meest (als dan niet de meest) waardevolle trainingen die ik heb gevolgd.

Herman de Vries
Fysiotherapeut

’Heel veel specifieke tips voor onze eigen senario’s.”

Tessa Surridge
Huisarts IO

Wat levert de cursus Motiverende Gespreksvoering jouw team op?

  • ļ€ŒMeer zelfvertrouwen: teamleden hebben meer vertrouwen in hun vaardigheden als zorgverlener.
  • ļ€ŒBeterde motivatievaardigheden: zorgprofessionals kunnen patiĆ«nten effectiever motiveren.
  • ļ€ŒHogere patiĆ«nttevredenheid: succesvolle interventies, betere gezondheidsuitkomsten en positieve patiĆ«ntrelaties.

Met als gevolg:

  • ļ€ŒBetere resultaten: in minder gesprekken en consulten meer gezondheidswinst voor de patiĆ«nt.
  • ļ€ŒMeer werkplezier: meer werkvoldoening door het behalen van aantoonbaar betere resultaten

Praktische informatie incompany cursus MGV

ļ‚‘
Meer dan 18 jaar ervaring met motiverende gespreksvoering (MGV)
ļƒ€
Meer dan 8026 deelnemers
succesvol getraind
ļ†
Opleidingspartner
van gerenommeerde organisatiesĀ 
zoals Chronisch ZorgNet, Voedingscentrum,
VeiligheidNL, Fontys en meer

Benieuwd welke incompany opleiding voor jouw team en organisatie de beste keuze is?

We denken graag met je mee om de cursus precies af te stemmen op jouw wensen en doelen.

Of maak eerst kennis met de trainers

Veelgestelde vragen over een maatwerk cursus motiverende gespreksvoering

Waar kan de cursus worden gegeven en waar moet de ruimte aan voldoen?

De cursus kan op elke gewenste locatie worden gegeven, zowel in jullie eigen organisatie als op een externe locatie naar keuze. Om het maximale leerrendement te kunnen garanderen, moet er in de ruimte naast een beamer en flap-over ook daglicht aanwezig zijn en evt. airco of ventilatie (afhankelijk van het seizoen). Bij een sommige trainingen dienen de tafels in een U-opstelling te staan. Twijfel je of je locatie geschikt is? Laat het ons weten. Wij denken graag mee over een geschikte plek.

Kunnen we de inhoud van de training aanpassen aan onze specifieke situatie?

Absoluut! De training wordt op maat gemaakt, zodat de inhoud perfect aansluit bij de praktijksituaties van jouw team en de doelstellingen van de organisatie. We bespreken vooraf de wensen en passen de training hierop aan.

Wat is de maximale groepsgrootte voor een incompany cursus?

De groepsgrootte voor een kennismakingsworkshop kan variƫren van 5 tot 100 personen. Voor een basiscursus adviseren we een groepsgrootte van maximaal 15 deelnemers, om persoonlijke aandacht te garanderen en effectieve interactie te waarborgen. Dit zorgt ervoor dat elke deelnemer optimaal profiteert van de cursus. Bij vervolgtrajecten stemmen we dit altijd samen af, omdat het van diverse factoren afhankelijk is.

Hoelang duurt een incompany training MGV?

De duur van de training kan variƫren afhankelijk van jullie behoeften en het doel van de training. Een basistraining is altijd 3 dagen, omdat we uit onderzoek weten dat dit een minimale vereiste is om MGV aan te leren en de resultaten te verkrijgen die we beloven. Kennismakingstrainingen en vervolgtrainingen kunnen korter of langer zijn.

Wat kost een incompany cursus?

De kosten van een incompany cursus zijn afhankelijk van de duur, het aantal deelnemers en de specifieke wensen. We maken graag een offerte op maat na een vrijblijvend gesprek.

Is er accreditatie mogelijk voor de deelnemers?

Ja, onze trainingen zijn voor veel verschillende kwaliteitsregisters geaccrediteerd. Na afloop van de training ontvangen de deelnemers bovendien een certificaat van deelname.

Welke voorbereiding is nodig voor de deelnemers?

Voorafgaand aan de training ontvangen deelnemers toegang tot digitaal studiemateriaal. Dit helpt hen om zich voor te bereiden en zorgt ervoor dat we tijdens de training direct de diepte in kunnen gaan.

Kunnen we na de training nog verdere ondersteuning krijgen?

Zeker! Na de training bieden we verschillende mogelijkheden voor vervolgondersteuning, zoals terugkomdagen, coaching sessies of aanvullende masterclasses om de geleerde vaardigheden verder te verdiepen.

Voor wie is MGV geschikt en waarom is belangrijk om als vaardigheid te beheersen?

Voor alle zorgprofessionals die willen dat patiƫnten hun gedrag veranderen zodat er betere resultaten behaald kunnen worden is MGV geschikt. Ben je benieuwd waarom het belangrijk is voor jou om MGV te beheersen? Bekijk dan Wat is Motiverende Gespreksvoering?

Wanneer professionals kiezen voor MGV opleiding?

Als je wil weten voor welke onderwerpen je Motiverende Gespreksvoering kunt toepassen, voor welke beroepsgroepen MGV interessant is of wanneer professionals kiezen voor Motiverende Gespreksvoering, Bekijk dan Wat is Motiverende Gespreksvoering?

Vraag een vrijblijvendeĀ  offerte aan voor jouw team

Of je nu je collega’s kennis wil laten maken met Motiverende Gespreksvoering (MGV), een basistraining wil aanbieden of de bestaande kennis en vaardigheden van je zorgmedewerkers wilt verdiepen. Met een incompany maatwerk cursus of opleiding vergroot je de effectiviteit van jouw team en organisatie.

(Aan)vraag Incompany Training

8 + 2 =